"Min" julgran!

Björn åkte till Stockholm idag och vi hade innan kommit överrens om att köpa julgran nästa helg, när han kommer hem igen. Jag älskar julen och allt som hör till så givetvis är en riktig julgran ett absolut måste. Men igår så åkte vi till Willys vid halv fyra tiden på eftermiddagen för att handla tacoingredineser. Vi hade spontant kommit på att vi var sugna på Taco och ringde Kim & Marcus som inte hade något emot att bli bjudna på god mat. När vi körde in på parkeringen så såg jag i hörnan en tjock lite gubbe utanför en husvagn med en massa julgranar! Jag övertalade genast Björn att vi åtminstone kunde titta på granarna för att veta vad den tjocka gubben kunde erbjuda till nästa helg.

Sen gick allt jättefort! Innan vi ens var framme så såg jag "min" gran! Och innan Björn hann med så hade jag pungat ut 420 spänn för en finfin kungsgran, och fått honom att släpa på den över hela parkeringsplatsen för att trycka in den i bagaget! Priset var en smula högt för en jäkla gran, men å andra sidan så var det den perfekta granen vilket jag såg med en gång. Antagligen passade gubben på att ta ut ett överpris då det stod klart från början att jag skulle ha den granen oavsett. Men men..det är bara jul en gång om året. jag får snåla in på julklapparna istället. Ungefär två timmar senare stod en färdigklädd gran i vardagsrummet och Tacon på bordet! Det kallas effektivitet!

Skälet till att julgranen var så dyr var för att den var nyhuggen enligt gubben. Eftersom han säkerligen säljer julgranar ända fram till julafton så har jag tid på mig att kolla om det stämmer. Om inte, och granen börja barra om en vecka, så vet jag var han håller till och kan åka dit och plocka honom!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin gran :)

Tror försäljarens kulor kommer hänga i den snart hehe

2008-12-10 @ 22:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0