Och en mysig julafton!

På Julafton var vi hos min goa farmor Hanna. Björns föräldrar var bortresta så han följde med och det var trevligt att kunna fira jul tillsammans för en gångs skull då vi alltid delar på oss annars. Filip var med och Jonna kom en stund på kvällen. Kim och Marcus var hos hans föräldrar detta året men kom ändå förbi en stund och fick julklappar.

Måttligt trött på julmat redan men farmors matlagning når oanade höjder ibland. Jag brukar mest äta Janssons för att det ska så vara, likaså julgröten, men gammal kokerska som hon är så fick hon båda de rätterna att smälta i munnen och det blev en del mer än det brukar på tallriken. Knepet var hemlagat från grunden och massor med grädde! Jag hade släpat med mig allt julgodis som blev över från dagen innan så vi fortsatte kvällen med mumsigt sockerintag. Men vad f*n..det hör väl julen till eller hur?

Vi fick en fin godisburk  i porslin av farmor och pengar, presentkort i klädesbutik av Anna och presentkort på A9 av Amo och pappa. Av mina syskon fick vi en Frutti Blender från  OBH Nordica som jag blev jätteglad åt då jag emellanåt överlever på proteinpulver och dylikt efter träningen!  Av Björn fick jag ett silverhalsband från Pilgrim med tillhörande charmhänge - jättefint!


                                                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0