Julbak

Igår var jag barnvakt. Fast barnvakt och barnvakt...killen är 13 år så han skötte sig själv. Satt mest framför datorn och spelade Call of Duty. Jag försökte få honom att spela mina gamla simsspel istället men han bara skrattade åt mig...? Varför?? Jag var ju typ 22 när jag spelade de spelen!

Men hans datorintresse gav mig möjligheten att sätta igång med mitt stora julbaksprojekt som hänger över mig varje år. Inte för att det inte är kul att göra, för jag älskar att baka, men ofta så räcker inte tiden till och det blir ett stressigt måste. Och måste är det för på julen så MÅSTE man göra knäck, kola och chokladcrisp. Annars är det inte jul tycker jag. Så klockan 18 satte jag fart och var varm, trött men klar ett par timmar senare. En sats knäck, en sats kola och två satser chokladcrisp. Nu ska jag bara göra rockyroad-godis med! Och slå in alla julklappar, och göra julklappsetiketter, och göra ett pepparkakshus... Tur att jag är ledig hela julen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0